Van meer website bezoekers naar waardevolle leads 

Inbound marketing is een strategie die jou en je onderneming meer succes oplevert dan de als storend en ineffici├źnt ervaren vormen van outbound marketing.

Kopers die midden in een aankoopproces zitten, hebben informatie nodig. Welke informatie dat is, hangt af van de fase waarin zij zich bevinden. Hetzelfde geldt voor hun bereidheid om hun contactgegevens met jou te delen of mogelijke leveranciers erbij te betrekken.

Met inbound marketing, koppel je je digitale marketing aan de vier fasen van het aankoopproces:

  • Attract: je trekt bezoekers naar je website op het moment dat zij onderzoek doen naar een probleem
  • Convert: je converteert anonieme bezoekers in leads; dat doe je zodra ze hun onderzoek uitbreiden en op zoek gaan naar rijkere informatie over mogelijke oplossingen
  • Close: je verzilvert je hulp en ondersteuning en het vertrouwen dat je daarmee hebt verdiend en maakt van je lead een klant
  • Delight: je klant is blij en tevreden en wordt ambassadeur van jouw merk, dankzij jouw zorg en aandacht

Voor bezoekers die binnen jouw doelgroep vallen biedt je in elke fase iets aan waar ze op kunnen reageren, dat ze kunnen aanvragen of downloaden. Zo maak je van onbekende bezoekers op je site leads met een naam en contactgegevens.

We bieden je een  e-book aan waarin we de basisprincipes van inbound marketing uitleggen. Na het lezen weet je of  jouw bedrijf iets met inbound marketing kan of niet.

e-book basisprincipes inbound marketingvoor B2B bedrijven

Na het lezen van dit e-book weet je:

  • De basisprincipes van inbound marketing
  • Welke inbound fasen er zijn
  • De rol van marketing automation
  • En of inbound marketing iets voor jouw bedrijf kan betekenen

E-book 'inbound marketing' downloaden:

Vul hieronder je gegevens in en je ontvangt direct de link om het e-book te downloaden.

(Je gegevens worden bij ons beschermd volgens ons Privacy Statement)